• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bigbank - Upp till 100 000 kr över 6 år

O

Olle.

Gäst
Poäng: 0
Svar

Jag mailade igår och frågade varför jag inte fått något svar.

Fick då ganska omgående svar per mail att de mottagit min ansökan men behövde komplettering med sammanställning över samtliga lån/krediter samt ett arbetsgivarintyg.

I deras annons på Google stod det svar/besked inom 15min och när man ansökt fick man mail att man skulle få svar inom 24 tim....nu snackar vi flera dagar. Men lite konstigt eftersom någon här verkar ha fått snabbt svar.

Skulle man få beviljat kan det va värt besväret så det är väl bara att skicka in det som dom vill ha.
O.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Piraten

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
14 September 2011
Meddelanden
396
Mottagna reaktioner
8
Poäng
62
Samma här

Fick mail på torsdagen att de behövde veta summa lån och månkostnad har inte hört något sedan dess.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
bigbank

konstigt att dom behöver veta sammanställning på lån och månadskostnader för man anger ju det i ansökan....
 

smeesan

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
13 Januari 2012
Meddelanden
307
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Hur har det gått? Har ni övriga som ansökt fått besked?
 

svalan

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
18 Oktober 2011
Meddelanden
607
Mottagna reaktioner
119
Poäng
317
e-leg

ansökte i torsdag fick pengar i dag går fortare med e-leg
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hur gjorde du när du ansökte med e-leg? Fanns det ngn knapp i slutet av ansökan där du kunde skriva på via e-leg? Jag fick skuldebrevet hem för påskrift...
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Är det någon som uppmärksammat räntan på detta lån????? Såg det nu först i skuldebrevet. Det kostar för det första 35 kr per månad att de upprättar kontot. Räntan är på 31%. Jag tänkte låna 40 tusen i 4 år men nu när jag fick skuldebrevet och ser vad den totala kostnaden blir efter jag återbetalt om 4 år. 72 tusen!!!!!!!!!! Vad i hela friden är detta??
Vill man lösa lånet tidigare så kostar det 30 kr per DAG i straffavgift för den tiden man utnyttjat lånet. Plus räntan då förståss. Marknadens absolut dyraste lån.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hur har det gått för er som har sökt? Har ni nästan allihop blivit tvingade att komplettera ansökan med information om era skulder eller har vissa ändå fått låna? Det där med skulder är ju så känsligt och jag tycker att de ser ju i UC vilka skulder man har. Känns så fånigt att skriva upp saker som t ex mindre konsumtionskonton med mera. Det kan ju bli en lång lista till slut. Sedan nämnde någon arbetsgivarintyg. Om man har fast arbete sedan flera år tillbaka, ska man ändå skicka in arbetsgivarintyg? Pinsamt att fråga på jobb om det tycker jag. Sedan är det ju problem om man har många förfrågningar, typ 6-7 stycken de senaste 12 månaderna och den sista förfrågningen är väldigt färsk och det ger ju så klart urusel scoring. Nej, BigBank vågar jag nog inte söka hos.
 

svalan

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
18 Oktober 2011
Meddelanden
607
Mottagna reaktioner
119
Poäng
317
fick hem kontrakt för påskrivning ville ha kopia på pass ,jag tog kopia på körkort
fick mina pengar dagen efter
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Big bank

Jag mailade igår och frågade varför jag inte fått något svar.

Fick då ganska omgående svar per mail att de mottagit min ansökan men behövde komplettering med sammanställning över samtliga lån/krediter samt ett arbetsgivarintyg.

I deras annons på Google stod det svar/besked inom 15min och när man ansökt fick man mail att man skulle få svar inom 24 tim....nu snackar vi flera dagar. Men lite konstigt eftersom någon här verkar ha fått snabbt svar.

Skulle man få beviljat kan det va värt besväret så det är väl bara att skicka in det som dom vill ha.
O.

Hej!
Har du fått något besked ännu på din låneansökan? Jag ansökte om lån förra torsdagen och har fortfarande inte fått något svar... de har bara begärt in en massa handlingar och sen inget svar... Hur har det gått för dig?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp